Viva Sunrise - Stället där ALLT kan hända!

Hej allihopa!

Nu är jag tillbaka igen i regniga Sverige. Blää!! Men guud vilken härlig semester jag har haft i Alcudia på Mallorca!! ;) Jag kom hem i fredags på eftermiddagen, efter en hel lång och underbar vecka i soliga Spanien. :D Här kommer min långa, och förhoppningsvis roliga, berättelse från Mallis;

Vårt hotell hette Viva Sunrise, och låg som sagt i Alcudia på Mallorca. Det var ett ganska pampigt hotell, 4 -stjärnigt, men jag skulle helst vilja dra upp betyget till den högsta graden, för det hade allt. Och då menar jag verkligen ALLLT!!! ;) Maten var jättegod, och väldigt internationell med rätter från flera olika länder på varje dags buffé. Vi fick både frukost och middag varje dag, och alltid var det lika gott! Hotellet hade två stora pooler, samt två mindre. Runt om dessa fanns det massor av solstolar, där jag och hela min familj låg och stekte oss dag ut och dag in! ;P Underbart!! ;) Nära poolerna fanns även en ganska stor scen, där det förekom underhållning varje kväll. Oftast var det från olika musikaler, och vi fick bland annat se; Saturday Night Fever, Moulin Rouge och Chicago, samt en Magic Show (trolleri) som var helt obeskrivlig. Har aldrig sett något liknande förut, fattar verkligen inte hur de lyckades trolla bort saker så där!! På scenen var det även aktiviteter på dagen, och det var de sju underhållarna som höll i dem. Jaa, de sju underhållarna, ja. Utan dem skulle Viva Sunrise inte vara någonting, eller ja, i alla fall inte lika bra. ;P Vissa av dessa var från Sverige, och andra från Holland, och då var man ju tvungen att prata engelska med dem så det var skoj! ;) Här är namnen på dem (hoppas att jag stavar rätt ;p) : Steffe, Klas, Rihanne, Ulrika, Iris, Christoffer och Tommy! Med dem runt omkring kunde allt hända. Man kunde få en vattenballong i huvudet, en puss, eller helt plötsligt vara ingripen i en konversation om hurvida ens bok var bra eller inte! ;) De var helt enkelt underbara, dessa människor! ;D Och då kan jag passa på att skriva ner min inövade replik; Jag kom till Mallorca för att leta efter en spanjor, men fann istället en svensk! Jepp, en av underhållarna faktiskt; Klas! Han var såå yummie, ;D Han var faktiskt anledningen till varför jag var med på vattenaerobicsen, så det så! hehe. :) 

Vädret på Mallorca var fantastiskt, såklart! ;) Mellan 30 och 43 grader, till och med i skuggan (!) I havet var det nästan 30 grader också! Wonderful! ;) Då kan ni ju förstå vilken omställning det var att komma hem igen till Sveriges 18, hmm, grader.


I övrigt har jag också shoppat en del, såklart! Har bland annat köpt smink, parfym, smycken och nya flip -flops. ;) Jag har också träffat en ny kompis, Angelica, som jag nu förhoppningsvis kommer att hålla kontakten med. Hon är också svensk, by the way. ;P Jag har också faktiskt varit uppe på hotellets scen, som jag berättade om förut. Klas, hihi ;), ordnade en sångtävling som jag var med i med sex andra från olika länder. Det var verkligen roligt!! ;D Det var pappa som ropade ut att han skulle ta upp mig på scenen, och det var faktiskt inte så pinsamt. ;D


Jaa, jag antar att ni efter detta inlägg har förstått hur mycket jag älskar Mallorca, och hotellet Viva Sunrise!! <3 Jag längtar verkligen tillbaka dit! Och det är inte bara jag som gör det, utan alla i min familj. Direkt när vi kom ut från flygplatsen här hemma så sa vi allihopa; Näe, ska vi åka tillbaka eller?
 Om det nu skulle vara så att vi åker dit nästa år igen, så har jag ju ändå ett helt år kvar att vänta! :( Men tills dess får jag njuta av min solbränna (och hoppas att den håller tills skolan börjar igen, vilket bara typ är om en vecka, puuh...), korten från resan (som jag tyvärr inte kunnat lägga upp här, men ni får ju förhoppningsvis ut mycket av min berättelse ändå. ;p) och alla barnlåtar jag har i huvudet! hehe (Aktiviteterna på hotellet var nämligen för alla åldrar; Barn, tonåringar och vuxna. För barnen var det en massa roliga låtar som de sjöng och dansade till, och alla fick vara med! ;) Jag, Jessica och Angelica hade jättekul när vi dansade Chicken -dance ;D hehe) Här är en del av texten till Viva -låten, som vi fick höra typ tio gånger per dag ;P;


Viva - Celebrate your holidays

Viva - From so many different ways

Viva - Just enjoy your life and say; Viva!

Exactly! ;D Nu ska jag bara ta det lugnt resten av helgen, och ta igen alla missade sovtimmar efter resan. Men först ska jag till Liseberg och se Jill Johnson i regnet. Det får jag ju bara inte missa! ;)

Ha det bäst, så ses vi när skolan börjar igen. Och om det skulle vara så att brännan redan försvunnit då, så visar jag er på kort. ;P 

Pusspuss på er / Klas´ Sandra ;D hehe


Kommentarer
Postat av: Natta

Eey, va e de me denne Klas? ;D

Mallis<3

2008-08-10 @ 23:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0