22 April enligt Nathalie

Klockan är fem och här är ekot.  Känner du igen det? Ursäkta, men det finns nästan inget som gör mig mer deprimerad än den frasen på radio. Lyssna bara på den otroligt sega rösten och pling ljudet! Herrejösses...

Anledningen till att jag börjar bloggen på detta vis idag, är för att det är just en sådan dag. En "här är ekot"-dag. Tråkig, deprimerande och stressig helt enkelt!
Nu tänker väl du : Men gud va tråkig hon e som skriver blajja om att livet är trist ibland.
Men jag menar, livet är inte alltid en dans på chokladmoset. Eller hur?

Nu är det en period då lärarna tror att vi är utomjordingar som kan göra bästa resultat på 1000 grejer samtidigt. På en vecka ska man lära sig alla kinesiska tecken. Så känns det iallafall för mig.
Människor säger att man inte ska ha för höga krav på sig själv. Det är sant iochförsig. Men alla vuxna talar ju emot sig själva när de säger så. För att lyckas i livet ska man ha: Fått höga betyg i skolan, fått ett bra betalt jobb, skaffat familj/villa/hund/partner och samtidigt ha en massa vänner. Det sätter ju "lite" press på en.

Det är svårt att hinna med allt nu. Stressen visar sig genom magvärk och hjärtklappning. Det Är svårt att vara en duktig dotter, elev, flickvän och vän samtidigt ibland. Jag vet att mina vänner förväntar sig mycket mer av mig och att folk som mår dåligt, blir sura när jag inte har tid. Det betyder Inte att jag inte älskar dom/er. Kom ihåg det:)


Slut tjatat från lilla mig. Nu får det bli matteplugg inför provet o sen dans!  (PS. Längtar oxå som tusan till Stockholm me mina änglar<3)

Puss / Nathalie


Kommentarer
Postat av: Cicci

Natta, du tar jättebra hand om dina vänner! (a) Och ärligt talat, höga betyg är överskattat! Man kommer långt utan att ha MVG i allt. Tagga ner. ;)

2008-04-22 @ 21:21:59
URL: http://lifeofcicci.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0